Du har ingen varer i handlekurven.

Frakt og returinformasjon

Fraktinformasjon

Safa har gleden av å tilby gratis frakt innad i hele Norge på alle ordrer over 799 kr. i ordresum, uansett hvor i landet du bor. Fra 799 kr. i ordresum og lavere, er det en standard fraktpris på 79 kr. som gjelder.

 

Bytter og returer i forbindelse med julegaver 2024

I forbindelse med årets julegaver har vi gleden av å tilby deg som handler i vår nettbutikk på safa.no, våre normale retur- og byttebetingelser, i inntil 14 dager etter jul. Det betyr at så lenge du eller mottaker av gaven tar kontakt med oss ang. ønske om returlapp innen 14 dager etter jul (innen 7. januar), vil våre normale returbetingelser være gjeldende. Se mer om hva dette innebærer lenger nede på siden under retur, bytte og reklamasjon.

Om det er mottaker av gaven som tar kontakt med oss for et bytte, er det viktig at man oppgir navnet på den som har kjøpt gaven, slik at vi kan finne den igjen i vårt system og kan bistå videre. Om gaven er handlet via en av våre forhandlere, er det der man må ta kontakt for retur og/eller bytter, og da vil det være forhandleres returbetingelser som er gjeldende.

 

Kunder i Europa og videre utover i verden

Ønsker du å handle i nettbutikken vår og få det tilsendt utenfor Norges grenser? Ta kontakt med oss på e-post: kundeservice@safa.no og så hjelper vi deg mer enn gjerne.

Customers in Europe and in the rest of the world

Are you looking to purchase our products through our webshop and get them sent across and outside the Norwegian borders? If so, please contact us through our e-mail address: kundeservice@safa.no and we will assist you with your purchase. This is due to customs and other processes we need to manually handle for your order.

 

Leveringstid og annen informasjon

Vi forsøker alltid å pakke og sende bestillingen din så snart som mulig, og standard leveringstid i Norge er mellom 3-7 virkedager. Dette kan variere noe avhengig av bestillingens leveringsadresse og størrelse, og eventuelle perioder med stor pågangstid eller andre situasjoner som vi ikke kan styre over.

Safa har transportavtale med PostNord på alle leveranser fra nettbutikken, og alle våre pakker sendes ut med sporingsinformasjon slik at du enkelt kan følge pakken din. Ved forsinkelser av din forsendelse vil vi gi deg beskjed så snart denne informasjonen er tilgjengelig. Om du laster ned PostNord sin egen app, vil sporingsinformasjon til pakken din bli tilgjengelig så snart den er hentet av PostNord fra vårt lager. Så ønsker du raskest mulig informasjon om hvor pakken din befinner seg, så anbefaler vi å laste ned appen.

Normalt sett vil mindre pakker som får plass i en postkasse bli sendt som "Pakke i postkassen / MyPack HomeSmall". Det betyr at så lenge du har plass i postkassen din når pakken kommer, så vil den bli levert direkte i din postkasse. Pakker som er større vil sendes til ditt nærmeste postkontor / post i butikk eller pakkeboks. Ønsker du pakken tilsendt til post i butikk eller pakkeboks med en gang, ber vi om at du tar kontakt med oss på kundeservice@safa.no.


Retur, bytte og reklamasjon

Hos Safa har du 14 dagers returrett, og returen er enkel og gratis innenfor disse 14 dagene. De 14 dagene starter fra den dagen som pakken er levert i din postkasse/post i butikk. En forutsetning for at du skal få gratis retur er at du benytter vår returordning med PostNordFor å benytte vår returordning, gjør du følgende:

  • Send en e-post til kundeservice@safa.no eller en melding til vår Facebookside Safa of Norway og be om returlapp.
  • Du vil da få videre informasjon om hvordan returen gjennomføres.
  • Pakk produktene godt inn slik at de er beskyttet, og send tilbake til oss med returlappen du har fått tildelt.

Returretten gjelder ikke i følgende tilfeller:

  • Produkter som har vært prøvd på kroppen og dermed av helse- eller hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt, som undertøy og annet kroppsnært tøy.
  • Produkter som ikke leveres tilbake i samme stand.
  • Produktene skal også være ubrukt og i original emballasje med merkelappene på.

Det er viktig at du benytter deg av PostNord som retur-selskap og ikke minst returkoden vår for at vi skal ta ansvaret for returen, da det er PostNord vi har avtale med ang. frakt og retur. Hvis du ikke benytter vår returkode eller benytter et annet selskap må du selv stå for returkostnaden og holder samtidig ansvaret for returen frem til den kommer frem til oss, da vi dessverre ikke har mulighet til å følge opp dette. Returer i postoppkrav vil heller ikke bli hentet, og vil dermed ikke bli behandlet. Etter at vi mottar retursendingen i henhold til retningslinjene vi har beskrevet ovenfor, blir den behandlet innen 7 virkedager. 

Produkter som er kjøpt med rabatt i en kampanjeperiode, kan returneres for tilbakebetaling, men ikke byttes.

  • Vi gjør oppmerksom på at hvis du returnerer hele ordren, vil du ikke få refundert fraktbeløpet (kr. 79).

Bytting av produkter

Hvis du ønsker å bytte ett eller flere mottatte produkt til en ny størrelse eller farge, tar du kontakt med oss og informerer om hva du ønsker å returnere og hva du ønsker å bytte til. Videre vil du få tilgang til en returlapp som du kan benytte deg av. Når vi mottar returen sjekker vi den i henhold til våre krav for retur nevnt i punktene ovenfor. Blir returen godkjent sender vi ut nytt produkt snarest mulig.

 

Gebyr for uavhentet pakke

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.

Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring (ref § 20 i angrerettloven). 

Dersom du ikke henter ut pakken din innen hentefristen og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Å ikke hente ut pakken er ikke det samme som å benytte seg av angreretten.  Dersom vi får en uavhentet pakke i retur uten at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten påløper et uavhentetgebyr på 250,- for å dekke frakt, returfrakt og administrasjonskostnader. Det resterende beløpet refunderes gjennom benyttet betalingsmetode. 

 

Reklamasjon

Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangefull eller skadet ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så raskt som mulig etter at feilen og/eller mangelen oppdages. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen. Hvis ikke dette er mulig, sender vi selvfølgelig en ny vare. Skulle en eventuell ny vare vise seg å være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpssummen og eventuelle frakutgifter du har hatt i forbindelse med reklamasjonen.

Ingen varer må returneres til Safa of Norway før du som kunde har fått aksept for returforsendelse sammen med informasjon om selve gjennomføringen.

 

Reklamasjon på feilvarer

Noen ganger får vi inn ett parti med varer som har en produksjonsfeil. Disse selger vi til en rabattert pris i en egen kategori hvor vi opplyser hva som er feil med produktet. Dersom du kjøper produkter fra vår feilvare kategori gjør vi oppmerksom på at det ikke er mulig å reklamere på problemer tilknyttet feilen som det opplyses om på produktet.   

 

Refundering / tilbakebetaling

Når vi har fått varen i retur og konstatert at den er ok og ikke skadet, vil pengene bli refundert tilbake til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling er det normalt 3-5 virkedager og for faktura er det normalt 5-15 virkedager, med forbehold om at dette er forhold som Safa ikke har kontroll over utover at vi gir refusjonstillatelse til betalingsselskapet som behandler saken for oss. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet hos Safa.

  • Vi gjør oppmerksom på at hvis du returnerer hele ordren, vil du ikke få refundert fraktbeløpet (kr. 79).

 

Angrerett

Hos Safa har du 14 dagers angrerett på alle kjøp. Angreretten gjelder ikke i følgende tilfeller:

  • Produkter som av helse- eller hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt, som undertøy, sokker og annet kroppsnært tøy.
  • Produkter som ikke leveres tilbake i samme stand.

Angreretten betinger at det er gitt beskjed til Safa innen 14 dager etter at varen(e) er mottatt

 

Rent praktisk gjør du følgende:

Ta kontakt med vår kundeserviceavdeling på en av to måter:

Forøvrig gjelder øvrige bestemmelser slik de fremkommer i Angrerettloven.

 

Mangler du eller har du mistet fakturaen din?

Da kan du enkelt finne den igjen ved å logge deg inn på følgende side: https://my.riverty.com/no-no
Siden dette er personlig informasjon trenger du BankID'en din for å logge deg inn. 

 

Kundeservice

Skulle du være i tvil om noe av det som står ovenfor eller bare lurer på noe, er vår kundeserviceavdeling alltid behjelpelig. Ta kontakt med oss på e-post: kundeservice@safa.no, ring: 56 58 98 01 eller send oss en melding på vår Facebookside Safa Of Norway, og så hjelper vi deg så snart som mulig.

 

Close